22 Mart 2009 Pazar

YEŞİL MERCİMEK SALATASI

Protein ve vitamin deposu bu tarif, herkes tarafından çok beğenildi ve favori salatamız oldu. Ben ilave olarak mısır ve haşlanmış bezelye ekledim 

Malzemeler: 
· 1,5 su b.bulgur 
· 1 kase haşlanmış yeşil mercimek 
· 5 adet yeşil soğan
 ·1 tutam fesleğen 
· 1 tutam maydanoz
· 3 yeşil biber 
· 1 kırmızı biber 
· 1 avuç kadar mısır ve haşlanmış bezelye
 · nar ekşisi · limon suyu · zeytinyağı · tuz 

  Yapılışı: *İlk olarak bulgurun üzerine biraz ılık su koyun ve bir süre demlenmesi için bekletin. *Daha sonra yeşil soğanı, maydanozu ve fesleğeni doğrayarak ekleyin. *Yeşil biberi ve kırmızı biberi de doğrayarak üzerine ilave edin. *En son haşlanmış yeşil mercimeği, limonu, nar ekşisini ve zeytin yağını ilave edin ve tuzunu ayarlayarak karıştırın.

2 yorum:

  1. Ben kimyon ve ceviz ekleyerek yaptım. Oda çok güzel oldu. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ben de heveslendim yaptım, güzel bir tarif. Ben farklı olarak haşlanmış yeşil mercimekleri, bulgurun üstüne döküp demlendirdim.

    YanıtlaSil

SÜTLÜ İRMİK TATLISI

Yeni tatları denerken, klasik tatları da unutmamak gerekir. Sütlü irmik tatlısı çok eski yıllardan beri yapılan bir tatlı. Hafif ve yapımını...